Jag är tjock!!!!

'Åh gud vad tjock jag är' 'kolla fettet!' 'du är såååå smal, kolla feta jag', hur trött är man inte på att höra det dag in och dag ut i skolan, på jobbet eller i sms? De som säger att de är tjocka, det är de som är de smala. DE VILL BARA HA UPPMÄRKSAMHET. Jag hatar när L säger det i skolan, HELA TIDEN. 'Jag är så smal, jag ska sluta äta.' Alla säger då 'DU ÄR JÄTTE SMAL SLUTA TYCK ATT DU ÄR TJOCK, och sluta inte äta det är itne bra!' och så kollar man ner på sig själv. Men jag då? jag är ju tjockare än L... och ingen säger jag är smal?.. Jag är som i en slags bubbla, ingen säger jag är smal. Men jag säger aldrig hellre att jag är tjock. För det är jag inte. Jag är bara kraftigare. Jag väger 60 kilo. Min mamma är överviktig. Jag har inga muskler. Men ändå, jag är inte överviktig för det? Jag är snart 170 cm! (jag är född 1998 förresten.) Jag verkligen hatar när andra ska ha uppmärksamhet för att de vill att andra ska säga att det är smala. Fast det är 'skinny bitches'. Jag är inte ensam, det vet jag. Min mamma har pratat med mig, att svälta gör det inte bättre. Jag ska träna, men de får vänta.. för jag vill njuta a´v godis.. eller inte. Träningen är inte på prio 1. Jag är dessutom inte så aktiv på gympan, men jag rider på ridskola en gång i veckan. Jag tycker bara att alla ska sluta säga att de är tjocka, för de är vackra som de är. Alla är vackra på sitt sätt. Och när man är i tonåren, då gillar man inte sig själv och då tycker man att man är tjock, om man inte är otroligt stark såklart. Känner du dig träffad? Sluta bara säga att du är tjock!
 
560871_348705428499111_292511677451820_862511_1401939021_n_largeMarilyn-quote-marilyn-monroe-30539634-700-521_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0